Avontuur gaat nu echt beginnen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mandy Dijk - WaarBenJij.nu Avontuur gaat nu echt beginnen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mandy Dijk - WaarBenJij.nu

Avontuur gaat nu echt beginnen

Blijf op de hoogte en volg Mandy

14 Februari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hooooi! Ik vond het wel weer tijd voor een verhaaltje :). Allereerst weer bedankt voor jullie reacties! Echt top!

Eerst even een gezondsheidsupdate: We zijn allebei nog een beetje ziek geweest af en toe maar het ergste was toch wel geweest al gelukkig! (nu ben ik weer topfit ;)). Wat betreft de muggen.. Ze vinden me nog steeds erg lekker en ik krijg nog af en toe een blaar, maar lang niet zo erg als hoe het was dus hopen dat het zo blijft!

Koh Phi Phi
Met de boot richting Koh Phi Phi gegaan. Hier is het nog mooier dan de andere eilandjes! Alleen wel heel erg toeristisch. We hebben een boottocht gedaan naar Monkey Islands. Hier lopen de aapjes los over het strand. De aapjes gingen op heel veel mensen zitten maar wij bleven hier toch een beetje uit de buurt. Gelukkig maar achteraf! Want er hing een agressief aapje in m'n camera koort en later heeft datzelfde aapje iemand gebeten. Daarna gingen we verder naar Maya beach (het strand van de film The Beach). Was leuk om te zien, maar echt suuuper druk. We zijn nog even gestopt om te snorkelen en daarna terug met de boot. Ga nooit voorin zitten in een longtailboot! Wij deden dat dus wel en werden super nat incl. onze spullen. Gelukkig was er niets kapot! Diezelfde avond hebben we een traditionele Thaise bamboo tattoo laten zetten. Ik heb een kompas (staat voor m'n 1e verre reis, nu alleen haha). Verder hebben we lekker liggen relaxen op het eiland en naar strandfeestjes geweest.

Back in Bangkok
Met het vliegtuig zijn we teruggevlogen naar Bangkok voor Naomi haar laatste daagjes. We zijn een dagje naar Kanchanaburi geweest met een mini busje en hebben daar de Erawan watervallen bezocht. Een waterval die bestaat uit 7 lagen, dus aardig wat klimwerk. Was wel heel erg mooi! In het busje terug naar Kanchanaburi zelf was het busje echt volgepropt. Ik zat bijna op de buschauffeur z'n schoot haha. Maar that's Thailand, vrij normaal hier. In het busje ontmoette we een gezellig Nederlands stel en die zeiden dat we ook echt nog naar de Death Railway moesten gaan. Zo gezegt zo gedaan. Dit is een spoortlijn wat ook wel de dodenspoorlijn genoemd wordt. Tijdens het bouwen van deze spoorlijn zijn er echt 100.000 mensen waaronder ook Nederlanders omgekomen. Dit kwam omdat ze onder hele slechte omstandigheden dagen en nachten lang moesten werken. Was wel erg indrukwekkend om te zien. In Bangkok zijn we de volgende dag nog wat tempels wezen bezoeken en 's avonds gaan stappen.

De volgende dag kwam ik erachter dat m'n Birckenstocks waren gestolen in het hostel.. echt top. Gelukkig mag ik de oude van Naomi gebruiken! :). Dit was ook de dag waarop Naomi naar huis vertrekt. Wie moet er nu tegen me zeggen als m'n mond weer helemaal onder gesmeert zit met eten?! (ja, ik knoei graag haha). Vond het best wel eng om alleen te zijn maar tot nu toe gaat het heel goed! Terug in het hostel had ik gelijk aanspraak van allemaal mensen dus dit moet goedkomen. Nu gaat het avontuur echt beginnen.

Chiang Mai
Diezelfde avond ben ik met de nachttrein vertrokken naar Chiang Mai. M'n 1e ervaring met de nachttrein. Eerst zit je en daarna worden je stoelen omgetoverd in bedjes. Ik heb dus ook heerlijk liggen slapen heel de nacht. Toen ik wakker werd en naar buiten keek stond de tijd even stil. Wauw! Wat was dit mooi! We reden echt dwars door het oerwoud heen met allemaal bergen. Dit was echt even genieten en heerlijk wakker geworden. Aangekomen in Chiang Mai liep ik de trein uit en ik hoor ineens iemand m'n naam roepen. Waren het Suzan en Nick die we hadden ontmoet in de bus van Kanchanaburi. Super gezellig! Even Chiang Mai mee verkent, naar the night market geweest, hapje gegeten en 's avonds naar een lady boy bar geweest. Hier heb ik ook een gefrituurde larf gegeten. Was niet vies, maar ook niet echt lekker :p.

Voor de volgende dag hadden we een olifantentour geboekt. Maar wel bij een bedrijf waar de olifanten goed behandeld worden. Dit was dan ook een stuk duurder, zeker voor mij omdat ik alleen een olifant had. Maar het was het dubbel en dwars waard! Al het geld komt ook goed terrecht en wordt gebruikt in de olifanten opvang dus dat is dan weer een fijne gedachte :). Ze redden olifanten die slecht behandeld worden en die komen dan in de olifantenopvang terecht. We hebben de olifanten gevoerd, gewassen, een training gekregen en erop gereden! Een olifant kan dus maar een gewicht van max 400kg dragen op z'n nek. Dus als ze een ''zitje'' achterop hun rug hebben is dat eigenlijk al te zwaar. Ik zat dus ook zonder zitje op z'n rug, was echt heel gaaf! Was een hele mooie ervaring.

De komende dagen blijf ik nog wel even in Chiang Mai, want volgende week is hier Chinese New Year en dat schijnt hier heel groot gevierd te worden. Chiang Mai is ook wat kleiner dan Bangkok, leukere sfeer :)

Ik heb het nog steeds heel erg naar m'n zin en geniet nog steeds van jullie reacties!

Kus xxxx Mandy



  • 14 Februari 2015 - 13:07

    Ineke:

    Heerlijk om weer iets van je te lezen .Goed naar je zin zo en er komen vast nog veel meer mooie en spannende momenten. Blijven schrijven hoor , dan kunnen wij het hier ook een beetje mee beleven.
    gr. Aad en Ien

  • 14 Februari 2015 - 13:46

    Eelco:

    Leuk verhaal Mandy en super dat je het naar je zin hebt. Gelukkig ben je de bultjes en blaren al weer bijna vergeten. Top dat je nu alleen verder gaat.
    Veel plezier!

  • 14 Februari 2015 - 14:25

    Jessica Stolk:

    Hallo stoere Mandy.
    Wat een avontuur zeg,zo in die nacht trein en op een olifant.Tof hoor,ik geniet met je mee.
    Mis je Naomi erg,of heb je al anderen kontakten,zoals die Nederlanders? Maar je reist misschien liever in je eentje?
    Balen van de gestolen schoenen,oppassen dus,op al je spullen,zelfs in je hotel.
    Nu zijn het nog maar schoenen,belachelijk eigenlijk.Fijn dat je dezelfde maat hebt als Naomi,want met lopen zijn goede schoenen toch wel erg belangrijk.
    Laat de muggen nu maar van je afblijven!!!!
    Heel veel plezier verder en pas goed op je zelf.
    Liefs,Jessica.

  • 14 Februari 2015 - 18:40

    Mama:

    Nou meissie dat ziet er allemaal goed uit, behalve dan dat je slippers gestolen zijn:(
    Als ik je verhaaltjes lees lijkt het wel of ik daar ook ben, maar helaas.....Geniet van alle avonturen, ik ga ze wel weer lezen.
    Veel liefs mama xxxxxx

  • 14 Februari 2015 - 19:34

    Ginny:

    Wauw super gaaf allemaal! En van die olifanten joh waauwie!!! :D en gelukkig heb je kunnen slapen in de nachttrein, we dachten natuurlijk allebei dat dat niet zou gaan lukken waarschijnlijk haha. Super super veel plezier nog maar zo te lezen gaat dat wel lukken :). Dikkekus je zusje xx

  • 15 Februari 2015 - 12:45

    Hanneke:

    Allemachies Mandy, wat heb je al veel meegemaakt! En wat schrijf je leuk! Het is maar goed dat je straks een reisverslag hebt, dit kan je nooit onthouden... Dat je nou toch zo lekgestoken wordt door de muggen je smeert toch met Deet? Nou meid geniet, ik ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Groetjes Hanneke ( en Hans)

  • 15 Februari 2015 - 13:45

    Corriene:

    Hoi Mandy, wat heb je al veel gedaan en meegemaakt, wat super allemaal en wat schrijf je leeeuuuk!!! Ik denk dat we allemaal met je meegenieten.
    Ik hoop dat je nog heel veel leuke dingen gaat en mag beleven en geniet ervan. Je bent een kanjer! Ik blijf je ook zeker volgen.
    Veel liefs, Corriene.






  • 16 Februari 2015 - 23:46

    Papa:

    Heel leuk verslag weer! :)
    Zoals je zelf al zei zijn de foto's van je avontuur met de Olifanten niet van hoge kwaliteit, maar ze zijn wel erg leuk.
    Ik ben alweer benieuwd naar je volgende verslag en je volgende foto's natuurlijk.

    Gr.
    Papa XXX

  • 18 Februari 2015 - 16:42

    Manuela:

    Hoi Mandy,ik wil eerst ff zeggen dat ik het heel stoer vind dat je dit in je eentje onderneemt ik zou het niet durven.Het is leuk om je zo te kunnen volgen je heb al een hoop meegemaakt als ik zo je verslagen leest.Ik blijf je zeker volgen heel veel plezier nog en dat je nog heel veel leuke dingen mag beleven.

    groetjes Manuela

  • 18 Februari 2015 - 22:12

    Cor En Marina:

    Hoi Mady!
    Super leuk om weer "even" bij te lezen. En, wat een verhalen.............
    In gedachten reis ik mee in de trein en door het oerwoud. Vast een schitterende mooie natuur.
    En dan de olifanten..........echt LEUK!! Heb je z'n stekels gevoelt op z'n kop?
    Wat een mooie beesten! En voor jouw een super ervaring!
    Stoer en spannend om "alleen " verder te reizen joh! We kijken weer uit naar je volgende reisverslag en hopelijk laten de muggen je met rust. Veel plezier en lekker genieten!
    Leuk he, om de reactie's van iedereen te lezen? Veel liefs. xxx

  • 19 Februari 2015 - 20:31

    Annegreet :

    Hè hallo Mandy, wat een mooie reiservaringen maak je mee. Zeer indrukwekkend op een olifant zitten en een stukje meereizen. Wat gaaf allemaal. Ik kijk nu al uit naar je volgende belevenis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 5489

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Zuid-Oost Azië Backpacken

Landen bezocht: