Zon zuipen ziekenhuis - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mandy Dijk - WaarBenJij.nu Zon zuipen ziekenhuis - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Mandy Dijk - WaarBenJij.nu

Zon zuipen ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Mandy

06 Februari 2015 | Thailand, Krabi

Hellooo daar ben ik weer! Allereerst bedankt voor jullie reacties! vind ik leuk :). Er gebeurd echt te veel! Ik ga het proberen om kort te houden, maar weet niet of dat gaat lukken :p

Bangkok
Het stappen op Khao san road was erg geslaagd. 3 nederlandse jongens ontmoet en was erg gezellig. Toen ik wakker werd de volgende dag schrok ik me kapot. M'n benen zaten helemaal vol met flinke blaren en dit deed goed zeer. Even langs de apotheek gegaan en die verwees me door naar het ziekenhuis. Pfff niet zo'n goed begin van de vakantie. Daar eenmaal aangekomen kwam de dokter tot de conclusie dat ik allergisch ben voor muggen.. Heel fijn dit. Maarja, niets aan te doen! Antibiotica kuurtje gekregen, betadine om schoon te maken en allergie pilletjes. En 5 dagen geen zon :( dus een lange broek, maar dat mocht de pret niet bederven!

Toen we terug waren op Khao san road hebben we weer een Thaise massage genomen, alleen dit keer voor ons nek en rug. Dit was echt iets te heftig, die mensen trekken je letterlijk uit elkaar haha. Maar wel leuk om mee te maken!

Koh Phangan
's Avonds zijn we met de bus en boot vertrokken naar Koh Phangan voor de beroemde full moon party. Aangekomen bij het hostel bleek dat we niet betaald hadden, maar wij waren er heel erg van overtuigd van wel. Dit geloofde ze ook gelukkig en mochten we er blijven. (Later bleek dat we echt niet betaald hadden, alleen de aanbetaling.. Blond hahaha. Gelukkig konden we alsnog gewoon betalen). We sliepen in een dorm met 10 andere mensen. 's Avonds hadden we een feest in de jungle. De waterfall party, alleen geen waterval te bekennen :p. Er werd techno gedraaid. Normaal houden Naomi en ik hier absoluut niet van, maar met een paar drankjes erin hebben we ons toch een partij vermaakt! Was echt een top avondje.

De volgende dagen een scootertje gehuurd. Naomi achterop en ik rijden. Best wel wennen in het begin, want de mensen rijden hier links ipv rechts, maar daar wen je snel aan. We zijn naar het noorden gereden waar het super mooi scheen te zijn. Niets was minder waar! Wezen snorkelen en heb wat visjes, waterplanten en koraal gezien, echt heel gaaf! Nu zit ik toch heel erg te twijfelen om aan het einde van m'n reis terug te komen en naar Ko Tao te gaan om te gaan duiken, lijkt me heel vet! Weet alleen niet of het met m'n oren kan, maar dat zien we dan wel weer. 's Avonds genoten van de zonsondergang op het strand.

Helaas werd ik ziek op de dag van de full moon party.. Ben wel eventjes 2 uurtjes wezen kijken want dit kon ik natuurlijk niet missen! Daarna ben ik naar bed gegaan. Het was heeeel groot met allemaal geverfde mensen op het strand (wij hadden uiteraard ook een mooie creatie gemaakt), veel muziek, buckets (kleine emmertjes met drank, maar die kon m'n maag jammer genoeg niet verdragen).

We waren ondertussen naar een ander hostel gegaan omdat we een dag te weinig geboekt hadden bij ons vorige hostel.
Terug gekomen bij het hostel zaten er allemaal mieren op ons bed. (achteraf kwamen ze uit een tasje van ons met snoepjes, maar dat zeggen we lekker niet :p) Gelukkig kregen we een kamer waarvan de persoon niet was komen opdagen. Een upgrade van 3 kamers, dus super mooi! Lucky us haha.
Beetje jammer dat toen ik wakker werd ik weer een paar blaren van de muggen erbij had.. Verder heb ik heel veel bulten maar dit zijn grote schijven (ook op m'n gezicht dus ziet er top uit :p). Hopelijk gaan de muggen me ietsje minder lekker vinden.

Krabi
De volgende dag warden we wakker en zijn we wezen ontbijten. Heerlijk een havermout papje, dit heb ik gemist! Ik voel me echt een stuk beter en ben niet meer ziek. Daarna was het weer tijd om naar de volgende bestemming te gaan: Krabi. Een reis met de bus en boot. We doen dit alleen nooit meer overdag als het even kan want beetje zonde van de dag! Aangekomen op Krabi is Naomi niet lekker geworden. Ook alleen maar overgeven :(. Krabi zelf is best toeristisch en heel veel resorts/weinig backpackers. Railey Beach daarintegen scheen heel mooi te zijn. WAUW! Wat mooi is het hier! Echt onbeschrijfelijk. Lekker dagje niks gedaan en wezen zonnen. Morgen gaan we naar Koh Phi Phi wat ook heel erg mooi schijnt te zijn!

Ondanks dat we ziek zijn/geweest hebben we het super naar ons zin! :)

Dikke kus xxx Mandy

  • 06 Februari 2015 - 13:41

    Mama:

    Wat schrijf je leuke verhaaltjes ;) we hebben net geskyped dus bijna allles had je al verteld, maar wel leuk om te lezen.
    Hopelijk blijven de muggen nu van je af:(

    Heel veel liefs mamaxxxxx





  • 06 Februari 2015 - 14:20

    Petra:

    Mooi verhaal heb je er van gemaakt Mandy.
    Helaas een beetje te veel vervelende dingen,maar hopen dat je snel opknapt,en dat de muggen van je af blijven verder... Ik weet hoe erg het is,om zo te zijn gestoken :(
    Leuk om verder je avonturen op deze manier te kunnen volgen.

    Veel plezier,en Naomi de groetjes
    Petra x

  • 06 Februari 2015 - 16:03

    Ineke:

    Je kan niet zeggen dat je niets meemaakt.!!!!!!!!! Maar vanaf nu alleen nog maar leuke dingen en stuur die muggen maar hierheen .Overleven ze toch niet , zo koud is het hier. Veel plezier nog en good luck als je vriendin Naomi weer naar huis gaat.
    Tot het volgende avontuur. x Ineke

  • 07 Februari 2015 - 09:38

    Jessica Stolk:

    Ha die Mandy.
    Zo zeg,wat een verhaalen al die muggen, wist je dat? Is er wel goed spul tegen?H en H hoorde ik hier niet over,maar dat is w.sde tijd van het jaar.Toch maar genieten van alles hoor en ik volg je natuurlijk.
    LiefsJess.

  • 07 Februari 2015 - 22:24

    Ginny:

    Hoooi lieve zus!! :D
    Wij hebben ook al ff geskyped, dus heb ook al veel gehoord maar niet alles. Ben wel een klein beetje heel erg jaloers hoor wat je allemaal meemaakt en hoe een mooie plekken je tegenkomt! Het ziek zijn en de muggen zijn wat minder hmm.. hopen dat ze je strakjes ineens heel vies vinden haha. Nou heeeeeel veel plezier verder en zie het wel weer als je weer een nieuw verhaaltje plaatst

  • 08 Februari 2015 - 14:06

    Yvon:

    Hey mandy.meis wat een avonturen beleef jij Wel super trots op je want je doet
    Het toch maar allemaal meid succes met je verdere reis
    En ik blijf je volgen xxxx

  • 08 Februari 2015 - 14:06

    Saskia:

    Buiten dat je ziek bent geweest en de muggen, klinkt het wel echt super wat je allemaal doet! I want to go backkk! Maar heb je er al een beetje meer vertrouwen in om alleen verder te gaan? Ik weet echt zeker dat jij dat kan!
    Leuk phiphi! Leuke strandfeestjes! Veel plezier!!

    Xxxx

  • 11 Februari 2015 - 20:30

    Everien:

    Hoi Mandy,
    Iedereen wordt een keer ziek tijdens zo'n reis. Heb jij dat mooi alvast gehad! Kun je de rest van je reis zorgeloos genieten! Enne toch maar altijd onder een geimpregneerde klamboe slapen, want die muggen vinden je gewoon te lekker.
    Verder heb je het gelukkig best naar je zin zo te lezen. Denk maar zo, het kan alleen maar beter worden. Veel succes, veel avonturen en veel plezier.
    Groetjes
    Everien

  • 12 Februari 2015 - 18:51

    Wilma. A :

    Hoi Mandy.

    Wat geweldig stoer van je. om te gaan backpacken , eerst nog samen, maar je gaat later alleen verder hoorde ik.
    Erg leuk voor je. Geniet van alle mooie dingen die je tegen komt en succes on your own
    Maar dat gaat zeker lukken. Ik ga je volgen.Toy,toy!!
    Groetjes Wilma

  • 01 Mei 2015 - 17:33

    Sonja Stouten:

    Hoi die Mandy,
    Exact vorige week kwam ik in Naaldwijk je mam tegen en samen en bakkie gedaan. Was knots gezellig!!
    Het verhaal kwam natuurlijk dat je aan de andere kant van de oceaan zit, nou Mandy, heb echt een tijdje met open mond zitten luisteren en kon het niet geloven. Meis, wat vind ik dit gaaf van en voor je.
    Heb ook je verslagen zitten lezen natuurlijk en ooo wat geniet je en wat zie je veel en maak je veel mee.
    ,t Is jammer dat er geen 50+ backpacktrips zijn, zou het wel weten haha, tassie pakken en gaan!!!!

    Zie je denken, wie is dit nu toch??? Zal je uit de brand helpen. Ik ben de moeder van Marisa Alsemgeest. Weet je nog??? Ze heeft een jongetje gekregen die Djeno heet en in augustus alweer 5 jaar wordt.

    Lieve Mandy, zou zeggen geniet en geniet en veel plezier en misschien eens tot ziens of schrijfs.

    Doei doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 5482

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Zuid-Oost Azië Backpacken

Landen bezocht: